Jak wypromować lokalny biznes?

Pizzeria, salon kosmetyczny, piekarnia, fryzjer – jesteś właścicielem małego przedsiębiorstwa i zastanawiasz się, jak przyciągnąć nowych klientów? Chcesz, aby twój biznes został zauważony? W poniższym artykule dowiesz się, jak to zrobić!

 

Załóż konto na Facebooku

Absolutną podstawą działań promocyjnych jest zbudowanie wizerunku swojego biznesu na portalach społecznościowych. Zauważ, że Facebooka można traktować jako książkę kontaktową, gdzie masz szybki dostęp do znajomych, a z drugiej strony jest to okazja dla ciebie, aby z informacją o swoim przedsiębiorstwie dotrzeć do szerokiego grona odbiorców – dzisiaj wszyscy mają konto na Facebooku, począwszy od nastolatka po osoby starsze. Oprócz zainwestowania w posty sponsorowane na tym serwisie, zadbaj o to, aby komunikacja na profilu twojej firmy przebiegała dwustronnie – odpisuj na wiadomości, lajkuj komentarze, pisz regularne, jakościowe posty. Są to drobne szczegóły, ale jeśli będziesz o nich pamiętał, zapewni to dla twojego biznesu wiele pozytywnych opinii.

 

Załóż konto na Instagramie i YouTube

Social media to nie tylko Facebook. Wielu ludzi jest wzrokowcami i bardziej od tekstu wolą obrazki, co możesz sprytnie wykorzystać tworząc profil swojego biznesu na Instagramie – niemal tak popularnym serwisie jak Facebook, ale przeznaczonym do dzielenia się zdjęciami, grafikami, filmami. A jeśli o treściach wideo mowa, to nie można zapomnieć o YouTube, platformie służącej do dzielenia się filmami, którą każdego dnia odwiedzają miliony internautów. Włożenie pieniędzy w profil i reklamę twojego biznesu na każdym z wymienionych serwisów społecznościowych jest gwarancją, że przyciągniesz wielu nowych, unikalnych klientów.

 

Pozycjonuj lokalnie

Kompleksową promocję twojej firmy w internecie uwieńczy zainwestowanie w narzędzie, które możesz znać pod nazwą pozycjonowanie lokalne. Działa ono ten sposób, że kiedy internauta wyszukuje w Google interesujące go usługi, przykładowo, „Piekarz Wadowice”, „Kosmetyczka”, „Sklep papierniczy”, wtedy w wynikach wyszukiwania otrzymuje najczęściej odpowiedzi zawężone do okolicy, w jakiej przebywa, tj. dzielnicy, miasta, regionu. Oznacza to, że osoby przebywające w twojej okolicy i szukające usług, jakie oferuje twój biznes, wpisując hasło tejże usługi w wyszukiwarkę mogą być przekierowane do informacji na temat twojej firmy. Inwestycja przedsiębiorcy polega na tym, aby dane o jego biznesie pojawiały się jak najwyżej w wynikach wyszukiwania.

 

Zainwestuj w lokalne media

Mieszkańcy okolicy, w której działasz ze swoimi usługami, z pewnością zauważą twój biznes, jeśli informację o nim znajdą na stronach gazety, którą czytają albo usłyszą na antenie radia zajmującego się ich lokalnymi sprawami. Oznacza to, że powinieneś się zainteresować możliwościami reklamowania twojego biznesu za pośrednictwem mediów, które funkcjonują na najbliższym osiedlu, dzielnicy, itp. Pamiętaj, że ludzie zapamiętują tę wiedzę, którą często powtarzają, dlatego zainwestuj tyle środków na reklamę w mediach lokalnych, aby istniała w nich przez dłuższy okres czasu.

 

Ulotki!

Nadal efektywnym sposobem promocji lokalnego biznesu jest wykorzystanie narzędzia reklamy, jakim są ulotki. Są niewielkie, zawierają niezbędne informacje i łatwo się mieszczą w kieszeni marynarki czy w skrzynkach pocztowych. Jest to prosta i niezawodna metoda na to, aby więcej ludzi dowiedziało się o twoim biznesie.